Ga terug naar alle nieuwsberichten

SDG vlaggen gehesen

Met het hijsen van de vlag besteden een tiental bedrijven in Veenendaal aandacht aan de SDG’s: de Sustainable Development Goals. Voorzitter van de commissie Duurzaam Ondernemen Kees Boot bracht vanochtend een vlag bij Groupe Atlantic, het nieuwe moederbedrijf waar Orcon en Thercon toe behoren: ‘Hiermee geven we uiting aan de ontwikkelingsdoelen die wereldwijd gesteld worden. Grote problemen zoals armoede, onderwijs, energie en de klimaatcrisis vergen immers zowel stappen op korte termijn als doelstellingen op de lange termijn. Noem het idealen om naar te streven, waarvan je er als bedrijf een paar kiest om te verweven in je bedrijfsstrategie. Als BOOT willen we bijdragen aan de doelen 9 (industrie, innovatie en infrastructuur), 11 (duurzame steden en gemeenschappen) en 13 (klimaatactie).’ 

Ook Groupe Atlantic heeft met Orcon en Thercon een keuze gemaakt. Hugo Garritsen: ‘Onze duurzame systemen voor een gezond binnenklimaat zonder gebruik van fossiele brandstoffen sluiten aan bij de doelen 3 (goede gezondheid en welzijn), 7 (betaalbare en duurzame energie) en ook 11. Het mooie van deze 17 doelen is dat ieder bedrijf er wel 1 of meer kan kiezen, waar ze een bijdrage aan kunnen leveren.’ 

Wim Bakker van Veenendaal4Fair organiseert deze actie samen met de commissie Duurzaam Ondernemen van de BOV. Het is tevens een mooie aanloop naar de Weken van Duurzaam Veenendaal, waar Veenendaal4Fair een interessant programma voor heeft samengesteld. De BOV haakt hier onder andere bij aan met de bijeenkomst op 5 oktober.

Er zijn nog enkele vlaggen beschikbaar, dus wie snel is kan er nog eentje bemachtigen via wim@veenendaal4fair.nl 

Op de foto van links naar rechts: Kees Boot, Wim Bakker en Hugo Garritsen


Gepubliceerd op: 23 September 2022